woensdag, februari 29, 2012

Tast week 9


De steek voor de TAST van deze week is de couching. Niet echt een steek, meer een techniek waarvoor je meerdere steken kunt gebruiken. En een techniek die ik niet eerder gebruikt had. Dus ben ik er vol enthousiasme mee begonnen, een beetje te ambitieus met een eenvoudige rijgsteek maar wel meteen met een vlecht van raffia. Toch is het resultaat van dat (over)moedige begin wel mooi:


Daarna heb ik 3 rijtjes paarse raffia vastgezet met 3 verschillende steekjes. Eerst weer een heel gewoon rijgsteekje, daarna een feather stitch en tot slot een fly stitch, heen en weer toegepast. De laatste 2 heb ik goed zichtbaar gemaakt door geel op paars te gebruiken, de eenvoudige steek was eigenlijk een poging om onzichtbaar te werken. Als je de foto vergroot zul je de paarse draad terugzien onder de feather stitch.

Als een na laatste heb ik een mooi rood lintje van een kerstkado vastgezet met wit. Zelfs dan valt de eenvoudige steek niet op terwijl de kleur toch genoeg contrast geeft.

En als laatste een vlecht van 2 kleuren groene wol vastgezet met een zigzag kettingsteek. Ik blijf Nederlands en Engels door elkaar gebruiken, maar dat kan niet anders. And for all foreigners who'd like to read this in English; I think you get a good idea about the text via google.translate.

4 opmerkingen:

  1. Nice work! It is interesting to look at.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee om raffia te gebruiken. Ik vind de vlecht een leuk experiment.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I like how the first example makes a woven pattern like Celtic work.
    All good samples.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.