maandag, december 12, 2011

Nog niet geblogd in december

Tja, dus ik was hier niet meer geweest sinds 29 november. En dat terwijl er eigenlijk genoeg is om over te schrijven. Ik ben zelfs heel druk geweest, maar of ik dat allemaal hier neer wil zetten? Normaal schrijf ik over onze wandelingen en doe daar veel foto's bij. En wandelen doe ik wel, maar mooie plaatjes schieten zit er niet in met dit weer. Het is net alsof 3 maanden droogte in 1 maand ingehaald moeten worden. We zitten nu al boven het maandgemiddelde hier. Woonde ik nou maar in Limburg, want daar is het droog. Nou ja, nat is wel lekker voor de tuin. Die nog lang niet helemaal op winter gericht is trouwens. De clematis mag dan wel afsterven door de nachtvorst, maar de asperge is nog maar net geel.

Maar goed, wat heb ik nou allemaal gedaan en meegemaakt in december?

  • Kerstballen gebreid, 4 stuks. Om de juiste maat te ontdekken, want een boek vol patronen heb ik niet. Maar bij de 3e had ik de juiste verhouding tussen pennen, garen en piepschuimbal gevonden, dus bij de 4e heb ik een rendier ingebreid. Want er moest een Noors patroon in volgens mijn vader die vroeg of ik dat ook kon. En die niet rechtstreeks een gebreide kerstbal wou vragen maar ze wel krijgt. Allemaal, als de eerste probeersels ook gevuld zijn (iets te groot voor datzelfde balletje piepschuim, even verzinnen waarmee ik ze bij moet vullen.)
Kerstbal nummer 4 MET Noors patroon (al heb ik t zelf ontworpen)
  • Afgevallen en een mijlpaal bereikt (nee geen foto's en geen cijfers) Het moet maar genoeg zijn om mij op mijn woord te geloven en ik ga nog wel ff door, tot een volgende mijlpaal. Wie het wil zien komt me maar in het echt bekijken!
  • Kerstkaarten ontworpen, foto's besteld, alles geplakt, beschreven en  gefrankeerd (voorzover nodig, de buren krijgen ze zo in de bus)
Kerstkaarten staan klaar in de gang, links voor de buren, rechts voor de brievenbus. Ik heb de namen en adressen maar even onherkenbaar gemaakt. Elektronische kerstkaart volgt.
  •  Hard gewerkt aan een kado voor jarige schoonzus en dat prompt vergeten mee te nemen naar dat feestje
Klaar om dichtgeplakt, geadresseerd en verzonden te worden. Afbeelding volgt. Ik zal maar even een mailtje meesturen met tekst en uitleg.

  • Oh ja, ook hard gerend naar bovengenoemd feestje, dat niet voor haar was eigenlijk, noch voor jarige nicht, maar voor jarige broer die 50! werd.






  • En nou ik toch weer aan het breien was op sokkennaalden ben ik maar eens begonnen om een mouw voor mezelf te breien. Alleen een mouw ja. Als ik achter de pc zit krijg ik de volle tocht uit de keuken op mijn rechterzij. En dat gaat via de muisarm zo omhoog. Die arm is altijd koud, terwijl de rest van mij best behaaglijk zit. Dus brei ik een losse mouw, met alleen een gat voor mijn duim, zodat mijn vingers vrij zijn. Eens kijken of dat werkt.
  • Een pakje voor een baby gebreid die 25 december verwacht wordt. En voor wie het zich afvraagt: het wordt een meisje.
  • Tari is zwaar bejaard en heeft flink veel extra aandacht nodig. Ze is sommige dagen nog wel fief, maar op andere dagen ligt ze alleen apatisch voor zich uit te staren en is ze echt ziek. Dus zetten we een paar keer per dag een schoteltje vis of kattenmelk voor haar neus, en borstelen we haar vaak. Ze kan het gewoon zelf niet meer. Af en toe is zelfs lopen en een ander kussentje zoeken teveel moeite.
  • Succesvol sollesidingesen.
  • Van hot naar her rennen
  • En nog veel veel meer, maar nou staan er al wel weer genoeg dingen in dit blog.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.