woensdag, september 07, 2011

Nachtelijk bezoek

Heel brutaal komt deze egel af en toe binnen. Om een bakje kattenbrokjes te nuttigen. Bij ons staat altijd wel wat, dat krijg je met een bejaarde poes. En als je even wat anders wilt dan slak, dan kom je toch gewoon even in de keuken eten?
 

Geen probleem overigens, als dank voor het verorberen van honderden slakken in de moestuin mag deze egel best af en toe zijn (haar) buikje vol brokjes stoppen. En we zijn aan het zorgen voor een overwinterplekje. Mooie houten kist met een kartonnen doos en flink veel tuinafval (takjes en blad) op een stuk piepschuim. Nog wat kranten in reepjes. Enfin, hoe je dat maakt kun je hier lezen. En dan zetten we dat droog onder de carport, waar hij (zij) toch al vaak scharrelt
 
Door het schrijven van dit stukje gaat het toch wel kriebelen trouwens. Is het een hij of een zij? Maar ik ga er mijn vingers en zijn (haar) hartklepjes niet op wagen om het uit te vinden. Ik wacht wel tot volgend voorjaar. Nu is dat ook niet te zien, Meneer zijn zaakje groeit net na de winterslaap en slinkt weer na de paartijd. Maar ook dan til ik geen egel op om onder de stekels te kijken. Als er dan behalve deze egel nog een aantal jongen door de tuin scharrelt weten we genoeg. Dan ben ik niet te beroerd om nog een extra bordje met kattenvoer neer te zetten. En als het een single egel is verdient hij het ook. Voor betoonde moed. .

1 opmerking:

  1. Volgens mij kan je ze zonder bezwaar optillen om ze vanonder te inspecteren. Hoewel, zonder bezwaar, ze plegen nogal eens onder de vlooien te zitten, dus 1 bezwaar is er toch wel. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.