vrijdag, juli 10, 2009

Bakken uit de hemel

Tot een paar dagen geleden misten de regenbuien ons net. Om ons heen (letterlijk tot op een paar kilometer) viel er genoeg, maar onze tuin bleef gortdroog. Af en toe een paar druppels lukte wel, maar niets wat de wortels van onze planten haalde. Heel erg rouwig was ik daar niet om, ik geef graag wat water aan mijn plantjes en het was heerlijk weer. Maar als je weggaat en je tuin overlaat aan de weergoden….dan wil je toch graag dat die ook hun taak goed invullen.

Nou, koning regen heeft geluisterd. Of misschien Varinuka, de godin van de regen. Maar laten we die maar in India laten, daar hebben ze haar misschien harder nodig. In ieder geval, het heeft gepleurd. Il pleut zoals zovaak te zien is op de beelden van Roland Garros. Met bakken kwam het uit de hemel, en onze tuin stroomde bijna over. Niet helemaal, maar er stonden wel plasjes op ons hagelnieuwe terras. Geen ramp, ook dat kwam weer in de borders terecht na een poosje.

Dus hoeven onze plantjes geen water voorlopig, tenminste de buitenplantjes. De plantjes binnen en in de kas mogen wel een keer water, maar daar wordt voor gezorgd. Geen extra werk voor onze catsitters. Die genoeg werk krijgen met onze verwende dame trouwens. Ik zal haar wel missen hoor. Haar kleine kopje dat net over de rand van je bord tuurt waar de spekkies liggen. Het pootje in de lucht als er vis op mijn bord ligt. Een nat neusje tegen mijn elleboog omdat de kipfilet onweerstaanbaar ruikt. Ik hou van onze kleine opportunist.

Ze zal het zonder blauwe kaas en andere hapjes moeten stellen deze weken. Wij ook trouwens denk ik. Af en toe zal het best wel lekker zijn, maar eten wat de pot schaft is niet altijd makkelijk. Veel wild, en dat lust ik dan wel, maar ik eet liever andere dingen dan vlees. En maïspap, ook al niet mijn favoriet. Maar ja, ik red het wel en ik zal het wel leuk vinden. Heb ik mezelf heilig voorgenomen. En het zal wel spannend zijn, dat totaal andere eten. Maar een lekkere schapenkop laat ik toch echt staan voor mijn medereizigers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.