woensdag, maart 04, 2009

Bananentaart

Ik vind het niet leuk om huisvrouw te zijn. Ik vind het echt echt echt niet leuk. Het huis is al langer aan een grote poetsbeurt toe, maar dat moet nog maar even wachten tot het warmer is. Dan kunnen de matrassen naar buiten, de dekbedden luchten en de dekens gewassen worden. Die ouderwetse voorjaarsschoonmaak snap ik wel, dat vind ik het ergste niet.

Maar die routine van stofzuigen, wassen, was drogen, opvouwen, strijken. De afwas doen, boodschappen, wc en badkamer schoonmaken, keuken schoonhouden. Dat vind ik allemaal dodelijk saai. Ik zou liever aan de productieband staan dan dit. Het is even niet anders, maar ik kan er niet aan wennen. Het enige wat niet verveelt is de dagelijkse warme maaltijd. Koken is leuk, bakken ook.

Door een misverstand hadden we vorige week allebei bananen gehaald. En al is het favoriet fruit, 8 bananen is toch echt teveel voor 3 dagen. Dus gisteren heb ik een bananentaart gebakken. De meeste recepten zijn met chocolade, maar daar had ik geen zin in. Dus is het een recept zonder boter, met veel kokos en weinig suiker geworden. Het plaatje is geen foto van mijn taart, maar het resultaat zag er wel net zo uit. Een beetje poedersuiker bovenop en hij is heerlijk geworden. Al zeg ik het zelf.


Bananentaart

Ingrediƫnten:

4 of 5 bananen
100 gr cashewnoten
2 eieren
100 gr suiker (of 4 eetl. zoetstof)
1 dl slagroom (of ½dl olie met ½dl melk)
110 gr bloem
100 gr geraspte kokos
olie om in te vetten

Bereiding:
Snij de bananen in kleine stukjes. Hak de noten fijn. Vet een ronde taartvorm in en bestuif hem met bloem. Verwarm de oven voor op 180°C.Klop de eieren met de suiker en slagroom tot een schuimige massa. Roer de bloem erdoor, je krijgt dan een zeer luchtig deeg. Spatel de gehakte cashewnoten erdoor met de banaan en de kokos. Bak het in een klein uurtje lichtbruin en laat afkoelen op een ovenrooster.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.