maandag, juli 30, 2007

Foto

Een plaatje maken is heel leuk. Maar een foto afdrukken, inplakken, becommentariƫren en dat keer ruim 500...dat is helemaal niet leuk. Al verscheidene vakanties lang kwam ik niet verder met mijn digitale foto's dan in een webalbum gooien en daar laten staan. Geen commentaar, geen bijschriften. En dat terwijl ik toch braaf altijd een verslagje schrijf tijdens de reis. Nauwgezet schrijf ik op waar ik ben en welke foto's ik maak.

De foto's van de herfstvakantie in Luxemburg heb ik wel netjes verwerkt. Op onze eigen pagina van Planet internet heb ik een keurig verslag gemaakt met de foto's ertussen. Ook van onze dagjes uit maak ik daar verslagen. Maar de foto's van de mooie reizen van de laatste jaren liggen eigenlijk allemaal nog te wachten op verdere verwerking.

Maar de foto's van Lesbos worden wel verwerkt. Gisteren heb ik een album besteld dat je digitaal opmaakt en wat dan verwerkt wordt tot heel album met commentaar in print. Alleen nog even ophalen bij de Schlecker. En ook online worden de foto's en verhalen van Lesbos verwerkt. In een zusterlog: Lesbos 2007 en ook weer op onze eigen site. Op de eigen site ga ik nog meer foto's plaatsen. In een log is dat wel heel veel werk.

Nu heeft mijn man ook net een nieuwe digitale camera aangeschaft. Hij was er ook wel aan toe. Hij kan erg goed fotograferen en al deed hij het leuk met mijn kleine compact, hij is toch gewend aan meer zoom en meer telelens. Dat heeft hij nu als het goed is. En hoewel ik heel blij en tevreden ben met mijn kleine camera, hoop ik toch dat ik af en toe ook eens met zijn camera mag fotograferen. Ik zet zo graag vlinders, insecten en mooie planten op de foto, en dat kan heel goed met die nieuwe.

Ik ga alleen niet beloven dat ik alles ook netjes ga publiceren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.