zondag, oktober 01, 2006

Zondag

Dankzij een slaappil heb ik goed geslapen vannacht. Ik werd om een uur of 3 wakker, en merkte al snel dat ik weer wakker zou blijven, dus ik heb een half slaappilletje genomen. Het hielp geweldig, de tweede keer werd ik pas wakker om half 9. Voor mij ongehoord laat.

Vandaag zou ik niets doen, maar dat lukt op de één of andere manier niet goed. Na een poosje hangen op de bank had ik mijn kleren al weer aan, en kort daarna werd de rugzak ingepakt voor een eindje wandelen. Het is een kilometer of 8 geworden, langs de riviertjes in de buurt. Vroeger vonden we dat nog wel ver, nu lopen we het beide met gemak. Behalve op een heel brakke dag dan.

De school dreunt nog na in mijn hoofd. Dinsdag maar eens vragen of ik vrij kan krijgen in die eerste toetsweek. Het gaat wel heel veel vakantiedagen kosten. Misschien is studieverlof nog een betere optie. Vandaag wil ik daar even niet over denken.

Het is namelijk zondag, en de frietjes liggen in de frituurpan. We maken vaker friet op zondag, lekker makkelijk en we zijn er gek op. Vandaag met een frikandel en een bamischijf. Lekker ongezond met mayonaise. Ik weet niet wat het is, maar ze mogen mij wakker maken voor friet of chips. IJs chocola, etc. vind ik allemaal wel lekker, maar friet blijft mijn favoriet.

Toch, met die hoge aardappelprijzen, hebben we besloten om vaker macaroni en rijst te eten. Eigenlijk deed ik dat vroeger ook altijd. Op gewone gekookte aardappels ben ik niet zo dol. Ik lust het graag, maar ik vind het teveel werk voor een maaltijd in mijn uppie. Ik redde me altijd wel met puree, patat en voorgesneden schijfjes. Eén keer in de week, meestal op maandag mocht ik van mezelf langs de snackboer lopen en patat halen. Een friteuse was ook teveel voor mij alleen.

Gelukkig heb ik nog steeds heel veel ideeën voor eten zonder aardappelen. Het hoeft niet met rijst of pasta, al ben ik dol op beide. Je kunt pannekoek eten, of een wrap, of een hartige taart bijvoorbeeld. Moussaka kan ook zonder aardappel, zullen we ook nog wel eens maken deze week. En dan is er nog quinoa, of maïs als vervanger.

We gaan qua eten een creatieve tijd tegemoet. Eigenlijk wel heel goed, ook voor de lijn. Al die aardappelen rennen namelijk meteen naar de buitenkant en blijven daar zitten. Optische dikmakers, dat zijn het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.