dinsdag, september 19, 2006

Film

Vanavond eindelijk de Da Vinci Code gezien. Een aangename film, al was Tom Hanks niet de beste casting. Maar de kas wil ook wat. Ik heb wel zitten genieten, ook al ben ik hondsmoe na zo'n lange dag.

Vanmorgen in de trein zag ik gelukkig weer een prachtige zonsopgang. Ik wist meteen weer waarom ik zo'n moeite heb met de herfst. Een heel mooi seizoen, maar ik kan niet tegen die kortende dagen. Vooral het feit dat je in het donker vertrekt en in het donker thuis komt vind ik vreselijk.

De natuur is eigenlijk op zijn mooist nu. De bomen met hun kleurende en vallende bladeren. Het zachte licht wat er doorheen filtert. De planten die een laatste poging doen om uitbundig te bloeien. De rode bol van de zon die opkomt. De geur van schimmel en de zwammen boven de grond. En niet te vergeten de beukenootjes en eikels die om je heen op de grond ploffen.

De herfst is zo gek nog niet. Ze zouden alleen de zon niet uit moeten doen. Het zal wel weer groot onderhoud zijn. Of zou iemand de zon geprivatiseerd hebben?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.